Hvis det der med at betale 189 kroner i måneden for at få lov til at løfte ting op og ned i et rum sammen med andre svedende mennesker ikke just er dig, men du stadig gerne vil bibeholde din gode form til sommer, så er du kommet til det rigtige sted.

Flere og flere mennesker begynder at se værdien i kropsvægt træning og det at træne hjemme og det er med god grund. Du får mere tid på hænderne fordi du ikke altid skal frem og tilbage, du kan træne når du har lyst fordi du er hjemme og så kan det faktisk være ligeså effektivt som at være meldt ind i et fitnesscenter.

Kropsvægttræning

Er en af de bedste måder at opnå stor styrke på fra sit eget hjem. Her kan du med fordel se mod mave og core øvelser, som er fundamentet til at kunne lave ordenligt kropsvægttræning. Uden en stærk core kommer du aldrig til at kunne lave de bedste kropsvægtsøvelser, der virkelig gør forskellen for dig. 

Her har du en lille oversigt over gode core øvelser som du kan lave fra hjemmet.

  • Planke
  • Rygbøjninger
  • Smidighedsøvelser/Yoga (som er utroligt hårdt for din core)

Andre muligheder

Hvis du ikke selv mener at det der med kun at bruge sin kropsvægt kommer til at due for dine mål med træning, men du stadig ikke har lyst til at skulle betale kassen for et fitnessabonnement, så kan du med fordel se mod en justerbar træningsbænk. Justerbare træningsbænke er nok det smarteste værktøj du kan få, hvis du er interesseret i at træne hjemme. Med en træningsbænk får du nemlig også en bar som du kan bruge i alt fra skulder til biceps til triceps øvelser.

Der findes et utal af store bodybuildere (inklusiv Arnold) der virkelig har sagt flatterende ting om træningsbænke og dets mange anvendelsesmuligheder igennem tiden – og det er med god grund. En træningsbænk kan være det perfekte redskab til at træne i hjemmet – hvis du selvfølgelig kender øvelserne, du finder et par klassiske bodybuilder øvelser du kan lave med en træningsbænk herunder:

  • Klassisk bænkpres, som de fleste kender – bygger pecs, skuldre og triceps
  • Military press, også kaldet skulderpres – bygger triceps og skuldre
  • Bicep curls, kender de fleste – bygger underarme, skuldre og biceps.
    .. og meget mere. Det er virkelig næsten kun fantasien der sætter grænserne

Læs meget mere om træning- og træningsudstyr på dette link – csl.dk